תמצית הממצאים :
עסק משפחתי ותיק בעל מוניטין של מוצר מולך איכות בתחום הנעליים
-
לקוח גדול 85% – צה"ל
-
יתר הלקוחות 15% – שוק מקומי
סטאטוס ארגוני- אי הגדרת תפקידים, מינוי לא שקול של מנכ"ל, רגש במקום היגיון בעבודה השוטפת, יחסים אישיים עכורים במשפחה (בן מול גיס), מפעל בסדר גודל שאינו תואם את היקף המכירות – כושר יצור גדול פי 4 מיכולות המכירה בפועל.
כל אלו הובילו לקריסתו של המפעל ומינוי כונס למפעל וקיום תוכנית הבראה.
במהלך של כ – 9 חודשים בוצעו הפעולות הבאות:
-
שינוי התמהיל לטובת השוק האזרחי מקומי + יצוא
-
קיצוץ במערך הציוד והתשתיות והתאמתם ליכולת המכירה
-
הקמת מערך בקרה ודיווח ממוחשב
-
הגדרת מדדים ויעדים ברמת הלקוח/מוצר/סוכנים
-
השתתפות במכרזים של לקוחות מוסדיים – אגד, אלעל, בזק, חברת חשמל, שב"ס
-
רכישת דגמים ממעצב איטלקי לצורך השתתפות בתערוכות ליצוא.
התוצאה:
החברה עברה תהליך הבראה והמשיכה את פעילותה בשוק .